Wandelen in vuur en vlam tijdens de 4Daagse

Frederique Nagtegaal 01-08-2025
298 keer bekeken 0 reacties

Elk jaar in juli vindt de internationale 4Daagse plaats in Nijmegen, ook wel 'The Walk of the World' genoemd. Mariƫtte (53) liep in 2025 mee voor de zevende keer. Vier dagen lang, 40 kilometer per dag, dit keer in een Vuurvrouw-wandelshirt.

Wat merk je over het algemeen van de overgang? 

"Ik had behoorlijk wat last van opvliegers, slapeloosheid en rusteloosheid. Inmiddels gebruik ik hormonen om dat wat in toom te houden en dat werkt! Hoeraaaa!"

Hoe was het om de 4Daagse te lopen in de overgang? 

"In de week van de 4Daagse was ik net begonnen met de hormonen en deden deze nog niet zoveel. Ik heb bijzonder weinig geslapen en de opvliegers dienden zich ook tijdens het lopen aan. Maar goed, uiteindelijk was het ook gewoon zomer, dus heb ik er niet heel veel last van gehad."

Merk je verschil tussen nu de 4Daagse lopen en voordat je in de overgang was?

"Ik heb veel minder geslapen dan normaal. Dat merkte ik met name na afloop, toen de adrenaline wat was gaan liggen. Heb echt wel bij moeten slapen en eten."

Heb je tips voor vrouwen die de 4Daagse willen lopen in de overgang?

Eigenlijk niet. Gewoon lopen en zorgen dat je in ieder geval genoeg water drinkt. Maar dat moet sowieso.

Hoe bevalt het 4Daagse-shirt van Vuurvrouw?

"Voor een grote cupmaat net wat strak, maar verder een heerlijk shirt!"

Mariƫtte is eigenaar van Amenti & Uitvaartzorg op maat.

Afbeeldingen

0  reacties

Log in om te reageren.
Cookie-instellingen